BUDAK2 BAEK

Tuesday, October 9, 2012

RazNa family.

Assalamualaikum...



Expression of love. ^^
Thats show how much i love you all, ayah, ibu, long, ngah and adik.
So proud to be part of your life.



Enjoy!








 Thanks for reading this entry.

Tuesday, April 24, 2012

Renungan - Muslimah, Perkongsian dan Pesanan untuk diri sendiri.

 Assalamualaikum..



Sekadar perkongsian dan peringatan buat diri sendiri. ^_^
sharing is caring.




✿..Saudariku Peliharalah AURATmu..✿

♥ tidak akan tertutup dengan berperangai yang BAIK..
♥ tidak akan tertutup dengan sifat LEMAH LEMBUT..
♥ tidak akan tertutup dengan kata-kata yang BAIK..
♥ tetapi hanya akan tertutup dengan PAKAIAN yang SEMPURNA..

Mudah-mudahan AKHLAK di balik pakaian tertutup itu lebih INDAH daripada
pakaiannya..jangan lupa TUTUP aurat ya saudariku.. =)






ya UKHTI ku..✿

NIQAB bkn hanya sekadar di wajah...tp..
••► Niqabkan HATImu...
••► Niqabkan JIWAmu...
••► Niqabkan LIDAHmu...
••► Niqabkan LANGKAHmu...




p/s : muhasabah kita bersama..neracanya ILMU dan IMAN, bukan nafsu dan akal..janganlah kita MELIHAT orang dari luarannya..yang penting dari DALAM..baik di luar, belum tentu baik di dalam..tetapi baik di dalam, sudah tentu akan baik luarannya..





                                  "Berdua denganmu yang sudah halal bagiku, pasti lebih baik." ♥


Sebenarnya, seorang MUSLIMAH sangat mudah untuk memasuki SYURGA setelah berkahwin..kata guruku, mereka hanya PERLU menjaga 2 PERKARA :

Yang pertama : MeLAKSANAkan kewajipan sebagai seorang MUSLIM dan MENINGGALkan    

                         segala laranganNya.

Yang kedua : Menjaga SUAMInya.

 p/s : PELUANG yang telah dikurniakan ALLAH, janganlah dipersiakan..SubhanaALLAH...







Al-Khawarizmi, seorang ahli Matematik Islam bila ditanya tentang wanita terbaik dia menjawab:

Jika wanita solehah dan beragama = 1
Jika dia cantik; tambah 0 kepada 1 =10
Jika dia kaya (budi bahasa, harta, peribadi, keluarga); tambah lagi 0 = 100
......Dan jika dia dari keluarga baik-baik; tambah lagi 0 = 1000
Tetapi jika yang "1" tiada...maka...tiada apa yang tersisa pada wanita tersebut kecuali sekelompok "0"...







Besederhana dalam berpakaian, biar BERSIH, SELESA, KEMAS dan orang senang dengan penampilan kita sudah memadai..

Jaga AKHLAK, jaga BUDI BAHASA dan SOPAN SANTUN, insyaAllah itulah kecantikkan seorang MUSLIMAH yang sebenar..

Tips make up muslimah TANPA perlu membazirkan duit :
••> Wuduk
••> Solat
••> Zikir
••> Senyum





comel giler pic ni. cute. i like ! ^^




 Thanks for reading this entry. 




 

Monday, April 23, 2012

Renungan - Kelebihan Umat Nabi Muhammad S.A.W

Assalamualaikum...


share2 sikit. =) lama tak berblog.hihihi.






Disebutkan bahawa Nabi Adam A.S telah berkata, “Sesungguhnya Allah S.W.T telah memberikan kepada umat Muhammad S.A.W EMPAT kemuliaan yang tidak diberikan kepadaku:

••► Taubatku hanya diterima di kota Mekah, sementara taubat umat Nabi Muhammad S.A.W diterima di sebarang tempat oleh Allah S.W.T..

••► Pada mulanya aku berpakaian, tetapi apabila aku berbuat derhaka kepada Allah S.W.T, maka Allah S.W.T telah menjadikan aku telanjang. Umat Muhammad S.A.W membuat derhaka dengan telanjang, tetapi Allah S.W.T memberi mereka pakaian..

••► Ketika aku telah berderhaka kepada Allah S.W.T, maka Allah S.W.T telah memisahkan aku dengan isteriku. Tetapi umat Muhammad S.A.W berbuat derhaka, Allah S.W.T tidak memisahkan isteri mereka..

••► Memang benar aku telah derhaka kepada Allah S.W.T dalam syurga dan aku dikeluarkan dari syurga, tetapi umat Muhammad S.A.W derhaka kepada Allah akan dimasukkan ke dalam syurga apabila mereka bertaubat kepada Allah S.A.W..




Thanks for reading this entry. 

 

Monday, January 16, 2012

Renungan - Sayang awak sangat2. Terima kasih Ya Allah.

Assalamualaikum.


sharing is caring ! :) 


 
 



A: Ehh, jaga! Ada tiang kat depan!
B: Fuh… Tengah angan-angan jauh tadi tu terleka pulak sekejap. Kalau awak tak tegur, dah terbabas agaknya. Terima kasih ye.

A: Ehh, jangan jalan tepi sangat!
B: Fuh… Kalau awak tak tegur tadi, tak pasal-pasal jatuh lam longkang agaknya. Terima kasih ye.

A: Ehh, dah lewat ni, cepat sikit!
B: Mujurlah awak ingatkan tadi. Kalau tak terlepas flight saya. Terima kasih ye.

A: Ehh, masuk simpang yang kanan lah bukan kiri.
B: Eh, betul lah. Maaf, terlalai sekejap tadi. Kalau awak tak perasan tadi, mesti dah tersilap jalan. Terima kasih ye.

A: Awak, pakailah tudung yang labuh sikit…
B: ish.. Biarlah! Kita punya sukalah. Sibuk je…
A: Astaghfirullah… Ya Allah, berilah petunjuk kepada sahabat ku ini. 
Aku hanya ingin keselamatan buatnya.

Sahabat, terima kasih diatas teguran dan peringatan mu di kala ku terlalai. Ku tahu kau hanya inginkan keselamatan buat diri ini, agar ku tidak tersasar dari jalan yang lurus. Sayang awak kerana Allah~
Uhibukki fillah~ ♥
 

Thanks for reading this entry.